Tomislav Jonjić o anketama: Imaju dvije svrhe, oblikovanje javnog mnijenje i pripremu javnosti na rezultate.

Izvor: dugopolje.org

Predsjednički kandidat Tomislav Jonjić se osvrnuo na anketnu industriju u Hrvatskoj i naveo dva razloga zašto političke ankete u Hrvatskoj izgledaju kako izgledaju. U prilogu objave objavio je isječak iz ankete na Večernjem listu koja pokazuje nešto sasvim drugačije od postotaka koje Hrvatima serviraju anketne kuće. Objavu prenosimo u cijelosti:

“Predizborne ankete, kao što znamo, imaju dvije svrhe. Prvo, njima treba oblikovati javno mnijenje kako bi se birače potaknulo da glasuju u skladu s anketama. Drugo, one trebaju pripremiti javnost na konačne rezultate koji se postižu i krađom glasova i krivotvorenjem, jer oni koji su prethodno pripremljeni anketama bez pogovora će prihvatiti rezultate koje im serviraju oni koji glasove prebrojavaju.

Nedavni američki izbori pokazuju koliko su takve ankete nepouzdane, a rumunjski primjer svjedoči da na izborima mogu pobijediti i oni kandidati koje su ankete sustavno omalovažavale i podcjenjivale. Hoće li tako biti u hrvatskom slučaju, ostaje nam vidjeti.

U međuvremenu neka nam tzv. stručnjaci i oblikovatelji javnog mnijenja objasne razliku između podjednako nereprezentativnih naručenih anketa i glasovanja čitatelja „Večernjeg lista“. Jer, rezultati „Večernjakove“ ankete od 25. studenog u 21:20 sati bitno su drugačiji – imamo znatno više glasova od kandidata koji glavnostrujaškim medijima mogu pristupiti kad god se sjete. To ohrabruje, jer čak i u ovako osakaćenoj i korumpiranoj demokraciji volju naroda nije moguće trajno zanemarivati. Idemo dalje! 🇭🇷” – napisao je Jonjić

U trenutku pisanja i objavljivanja ovog teksta stanje na anketi Večernjeg lista je još povoljnije za Tomislava Jonjića, a i neki drugi kandidati stoje jako dobro iako im anketarske kuće ne daju velike šanse.